søndag den 6. januar 2008

Home sweet home

Så kom jeg hjem til Danmark igen - wow en reaktion det havde på mig... Jeg er lidt følsom disse dage...
Det var dejligt at se min familie og veninder, de fleste har jeg jo ikke set i 6 måneder og der var ikke et øje tørt i lufthavnen. Men hvor var det mærkeligt at komme hjem - meget meget mærkeligt, for hjem hvad er det? Istanbul var jo blevet mit hjem og pludselig var man "rigtigt" hjemme igen, jeg kunne slet ikke finde ud af det de første par dage... Jeg håber meget jeg insha'Allah kan overføre meget af det jeg havde opnået dernede, min islam har fået sig et boost der, det var så nemt! Der var adhan 5 gange om dagen og dem jeg boede hos langt hen ad vejen var meget praktiserende og det blev noget man var fælles om, noget hyggeligt og socialt og i Allahs navn, det var så nemt og alhamdulillah jeg har lært så meget. Jeg synes det er svært her i dk. Som konvertit har man ikke familien at dyrke det med og selvom min familie alhamdulillah er meget støttende, meget åbne og faktisk kun har reageret positivt på min konvertering, så skiller jeg mig jo stadig lidt ud i min livsstil og det er ikke noget jeg kan dele med dem på samme måde som hvis de selv var muslimer. Jeg har muslimske veninder og venner, men kun få som er blandt dem der er aller tættest på mig, så i visse situationer kan man godt føle at man står lidt alene fx på eid og så må man jo være kreativ. Jeg skal virkelig ha' overført nogle af de ting jeg satte mig for at føre ud i livet da jeg var i Istanbul, at begynde at bevæge mig lidt mere indenfor kredse hvor man både lærer noget om islam og også får et netværk. Jeg havde øjeblikke i Tyrkiet hvor jeg virkelig følte nærvær, følte mig opløftet og ja på en måde ren, jeg vil gerne opnå samme følelse her og det vil insha'Allah lykkes med tiden...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

As-salaamu alaykum,

Interessante postes må jeg indrømme. Jeg synes det er spændende at læse dine oplevelser og tanker du gør for dit liv :)Det er rigtig inspirerende. Håber du oplever flere gode oplevelser i dit liv, amin.

Må Allah velsigne dig.

Ps. jeg kan se du har linket til min gamle blog, Islam as-salam. Jeg bruger den ikke mere, og min nye er: stilhed.wordpress.com

Bedste hilsner,
Safaa

Gry sagde ...

Wa aleikum salaam
Tusind tak for dine søde ord, det varmer! Jeg vil tilføje din nye adresse med det samme, og fik lige læst i mellemtiden, det er så skønt at læse om hadith's og få viden om noget man ikke ellers ville finde på egen hånd, jeg er jo lidt nybegynder stadig :)

Så det er mig der skal sige tak..
Må Allah belønne dig for dine gode intentioner og sind. Amin

Gry